28/05/08

Human Mouvement with Light

I came across this video and wanted to share it with you: the selected songs are fantastic, the "slow motion" effect very well done and the creation in general is quite impressive. I don't know what it is but there is definitely something special about that video! Enjoy Human Movement in Light from Jordan Clarke on Vimeo.
Posté par Caroline Arditti à 13:44:00 - - Commentaires [0] - Permalien [#]

26/05/08

"How far would you go for love?" by CARTIER

Congrats to the agency TBWA who recently launched a new website for Cartier's new range LOVE. Cartier asked 12 famous singers & writers to answer the question: How far would you go for love? by singing a song...Amongst the artists: Marion Cotillard, Pauline Croze, Olivier Dahan... ...and not only can you listen to songs, you also have a selection of 12 love stories to watch brought by Olivier Dahan. A signature of luxe, romanticism & love beautifully produced by Cartier.
Posté par Caroline Arditti à 18:22:00 - - Commentaires [1] - Permalien [#]
20/05/08

HUMANITARIAN LION? the new role of agencies.

Not too late to get all the top creative minds to think of big ideas to change the world!Have a look, that's a great initiative and hopefully it will help making our world a better place to live in. What would be your idea to change the world?
Posté par Caroline Arditti à 15:48:00 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
20/05/08

Campagne Extrême pour le Mystère de Nestlé

Ils ont bien réussi leurs coups! Quel délice ce Mystère....moi qui avait oublié que ca existait dans le rayon glace, la pub m'a rappelé des souvenirs de soirées télé à me goinffrer de mystères! et cette meringue au milieu: ohlalala c'est tellement bon! Aprés un bien long silence, le Mystère refait surface avec une campagne média & online que je trouve trés réussie. Déjà le spot TV, signé JWT, est top: la nana prête à tout pr déguster son mystère, j'adore! Mystère... [Lire la suite]
Posté par Caroline Arditti à 14:51:00 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
19/05/08

What if everything in the world was a little bit more ABSOLUT?

You have probably seen that campaign for Absolut before but I came accross it again this morning and thought TBWA, the agency in charge in NY, did a fantastic job. The campaign included commercials, print ads, billboards, video clips as well as online ads & event marketing.Amount of $$$ spent: between $33 and $35 million. In an ABSOLUT world;- Men can be pregnant (how good is that?!)- Lying politicians are exposed by their "Pinocchio noses"- Bubbles instead of smoke flying out of factories- Fatties only need... [Lire la suite]
Posté par Caroline Arditti à 15:23:00 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
16/05/08

Et une dernière bulle de SHOUPS pr la route!

Posté par Caroline Arditti à 01:07:00 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
16/05/08

Nouvelle pub Schweppes: on aime ou on n'aime pas?

Je viens de mater la nouvelle pub Schweppes et je dois dire que je suis super déçue. J'avais adoré la version de l'agence Young & rubicam "Schweppes Burst" (slow motion) qui était visuellement incroyable, trés forte en émotion et une créa derrière qui me fascine encore aujourd'hui. Je trouve que cette fois çi FFL n'a pas cartonné avec sa dernière pub: aucune histoire, un message léger & une créa qui laisse à désirer.Schweppes change sûrement de stratégie mais alors laquelle adopte-elle? Quel est le message cette... [Lire la suite]
Posté par Caroline Arditti à 00:53:00 - - Commentaires [0] - Permalien [#]