02/09/08

Living in an elevator!

How random is that??!! An artist called Elke Veltman turned an elevator into a living room and stayed there for a whole day. The event was recorded on the elevators' security cam and the footage shows how people enter and leave the elevator. I tried to get some more information on who was behind this event (buzz campaign? Which brand?) but at that stage, haven't found much exept some german articles so it won't help! Have a look at that...
Posté par Caroline Arditti à 08:32:00 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
Tags : , , ,

22/08/08

Have you been flashed?!

Have a look at that...quite the same buzz strategy as the one developped to promote the new Mini Clubman into the german market...but this time it's out there!! Indeed, to make Queensland (Australia) the number one choice destination in winter and to remind Sydneysiders that the weather is still warm in Queensland in winter, they chose to grab 20 male and female flashers that targetted commuters and flashed them on a chilly winter morning....I will leave you with this video... Tourisme au Queenslandpar BlogtheCom
Posté par Caroline Arditti à 07:16:00 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
Tags : , ,
19/08/08

I want you to pick a card!

That's brilliant! Watch this out and towards the end, just follow what the guy says: pick a card or at least think of one and see what happens! 250 Nokia trackers are connecting with people in the street of UK by doing tricks...but tricks that are really working!! Nokia Connectors - Dynamo from whybrow on Vimeo. Great example of an integrated campaign that first connect with its target in the street and then managed to drive them to the website.
Posté par Caroline Arditti à 07:27:00 - - Commentaires [1] - Permalien [#]
Tags : , ,
12/08/08

Skin is good enough to eat!

Have you ever seen a giant naked women made of 24,000 fresh peaches? Well....have a look at what Ella bache did as part of an integrated marketing campaign in February in Sydney. At 5 meters tall and 12 meters long, the sculpture was a highly visible creative interpretation of the skincare company's brand proposition: "Skin Good Enough To Eat." The art piece was unveiled at First Fleet Park, near Sydney Harbor (Australia being the single largest market for the company) on February 1st and remained up for 10 days.
Posté par Caroline Arditti à 20:05:00 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
Tags : , , , ,
07/08/08

Des exhibitionnistes pas comme les autres...

Voilà une opé de street marketing super marrante et plutôt inattendue: direction l'Allemagne, quelques exhibitionnistes qui se baladent, se dirigent vers leurs "victimes" et hop là SURPRISE! Je vous laisse découvrir la marque qui se cache la dessous.... Cette campagne a été réalisé par Serviceplan, une agence de communication allemande.  Ce genre d'opé ne touche bien évidemment pas autant de gens qu'avec une pub télé ou du print mais c'est moins cher, ça génère du buzz et les "victimes" s'en... [Lire la suite]
Posté par Caroline Arditti à 07:56:00 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
Tags : , , ,
31/07/08

Le Monopoly en version Word of Mouth!

Pas mal pour nos prochaines vacances?! Un monopoly en mode BUZZ! Ici il ne s'agit plus d'acheter des hôtels rue de la Paix mais d'organiser des flashmob pour générer le plus de Buzz....Ahlalala le marketing 2.0....tout un monde!
Posté par Caroline Arditti à 07:29:00 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
Tags : , ,

24/07/08

A bad dancer who has become a star around the globe!

14 months of work, 42 countries, millions of people....who have danced with Matt....BUT WHERE THE HELL IS MATT????? Where the Hell is Matt? (2008) from Matthew Harding on Vimeo. and something we now wanna know: Who the F*ck is Matt?! Have a quick read; it explains the reasons why this idea.... Matt is a 31-year-old deadbeat from Connecticut who used to think that all he ever wanted to do in life was make and play videogames. Matt achieved this goal pretty early and enjoyed it for a while, but eventually realized there... [Lire la suite]
Posté par Caroline Arditti à 07:43:00 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
Tags : , , ,
22/07/08

Un oreo géant dans un verre de lait géant...

Plutôt marrant comme opération de buzz! Campagne imaginée par Draft FCB à New York.
Posté par Caroline Arditti à 20:12:00 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
Tags : , ,
06/07/08

Le buzz d'Adidas à Amsterdam

Pour la sortie de son nouveau maillot de l'équipe de l'Ajax d'Amsterdam, Adidas avait décidé de créer du BUZZ!Une opé de street marketing? Un flashmob? Les deux mon général!Adidas a donc mis en place une opé sur la place de Leidseplein et a distribué ces nouveaux maillots aux passants d'une manière plus qu'original et décalée! La preuve en image...
Posté par Caroline Arditti à 21:49:00 - - Commentaires [0] - Permalien [#]
05/07/08

Venise à Paris : I did it!!

Vous faîtes quoi vous un Samedi matin à 8h du mat?? 1-Au lit entrain de roupiller2-Encore dehors dans un after de folie avec trois grammes dans le sang3-En tenue de combat pour un footing d'une heure, ipod dans les oreiles, au taket Je serais plutôt du genre à vous dire réponse 1 Jean Pierre mais c'est pas mon dernier mot...Devinez ce que j'ai bien pu foutre Samedi 28 Juin dernier à 8h du mat....Je me suis retrouvée sur le Seine à faire Paris en gondole. Si si c'est vrai! Il faut quand même refoutre le background. Samedi 28... [Lire la suite]
Posté par Caroline Arditti à 10:25:00 - - Commentaires [0] - Permalien [#]